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Saturday, August 28, 2010

Feature: Dancing in School, Public Education Curricula

Summary | Sommaire

In August 2009, the Ontario Ministry of Education released its revised arts curriculum. This document directs teachers of grades one through eight on what they are expected to cover in dance, drama, music and visual art over the course of a school year …

En août 2009, le ministère de l’Éducation de l’Ontario publie son programme d’éducation artistique révisé. Le document explique aux enseignants de la première à la huitième année la matière qu’ils devraient couvrir en danse, en musique et en art dramatique au cours de l’année scolaire …

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In August 2009, the Ontario Ministry of Education released its revised arts curriculum. This document directs teachers of grades one through eight on what they are expected to cover in dance, drama, music and visual art over the course of a school year. It marks the first time in Ontario that dance has been recognized as a separate subject and worthy of the equivalent study as all other subject areas in public school. As of 2010, dance and drama will be evaluated separately on report cards, and this is making some elementary classroom teachers nervous. The new curriculum document addresses this by providing a more explicit and detailed framework for teaching dance. When it comes to actually implementing the dance curriculum, however, teachers in Ontario’s public schools struggle to dedicate time, secure adequate space, gather useful resources and develop the confidence of their students (and themselves). Nevertheless, a strong curriculum document provides a solid foundation. The situation differs vastly across the country. In some provinces, dance is considered a separate subject area and is effectively addressed in curricula; in other cases, dance remains barely embedded in the physical education curriculum. Ontario’s new elementary dance curriculum is a huge leap forward for public dance education in this province. The next generation of students, in grades one through eight, will dance on a regular basis, will use their bodies to solve problems, will employ dance as a form of creative expression, will appreciate the cultural significance of dance around the world and will benefit from the joy of movement.

En août 2009, le ministère de l’Éducation de l’Ontario publie son programme d’éducation artistique révisé. Le document explique aux enseignants de la première à la huitième année la matière qu’ils devraient couvrir en danse, en musique et en art dramatique au cours de l’année scolaire. C’est la première fois que la danse est reconnue comme domaine d’étude à part entière et qui mérite une étude égale à toutes les autres matières dans le système scolaire public. Dès 2010, la danse et l’art dramatique seront évalués séparément dans le bulletin ; cela rend nerveux certains enseignants au primaire. Le nouveau programme tient compte de possibles craintes en fournissant un cadre explicite et détaillé pour enseigner la danse. Pour la mise en œuvre du programme de danse, toutefois, les enseignants des écoles publiques de l’Ontario peinent à trouver du temps, un lieu adéquat et des ressources pertinentes, ainsi qu’à développer la confiance des élèves (et la leur). Néanmoins, le robuste document de programme offre une base solide. La situation est très différente d’un endroit à l’autre au pays. Dans certaines provinces, la danse est une matière intégrale, bien adressée dans un programme ; dans d’autres, la danse s’inscrit à peine dans le programme d’éducation physique. Le nouveau programme de danse en Ontario est un progrès considérable pour l’enseignement de la danse dans le système public de la province. La prochaine génération d’élèves, de la première à la huitième année, apprendront à danser sur une base régulière, se serviront de leur corps pour la résolution de problème, utiliserons la danse comme forme d’expression créative, apprécieront la signification culturelle de la danse dans le monde et profiteront de la joie du mouvement.

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Read the full article by Kate Cornell in the September 2010 issue of The Dance Current print magazine. | Lisez l'article intégral de Kate Cornell dans l’édition imprimée de septembre 2010 du Dance Current.

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