We've moved to the...

All new thedancecurrent.com

You will be redirected in 4 seconds


Interviews, essays and commentary published by The Dance Current.

Tuesday, August 21, 2012

In Conversation: Julia Sasso and Eve Egoyan

Summary | Sommaire

Irvin Chow, Susan Lee and Jesse Dell in SLoE by Julia Sasso / Photo by John Lauener

SLoE pays tribute to the late Ann Southam who wrote the piano score with Egoyan in mind and then invited Sasso to make a dance to it.

SLoE est un hommage à feue Ann Southam qui a composé la partition piano pour Egoyan, et qui a ensuite invité Sasso à créer une danse sur la musique.

More...

On September 27th, Julia Sasso Dances, in association with Harbourfront Centre, will present the world premiere of SLoE – Simple Lines of Enquiry, running until September 30th at the Enwave Theatre at Harbourfront Centre in Toronto. Choreographed and directed by Sasso, the new work features pianist Eve Egoyan and dancers Angela Blumberg, Irvin Chow, Jesse Dell, Vanessa Goodman, Susan Lee and Deanna Peters. SLoE pays tribute to the late Ann Southam who wrote the piano score with Egoyan in mind and then invited Sasso to make a dance to it. Sasso says of Southam’s work and its provocative title, “It’s so related to my personal dance aesthetic. I love simplicity, I love purity, I love line in space. And I love questions.” The production celebrates femaleness, women’s work and the feminine perspective in dance, music and design. Articulating their respective feelings about working with music and dance, Sasso and Egoyan sat down for a conversation about their work on SLoE this past summer.

En association avec le Harbourfront Centre, Julia Sasso Dances présente la première de SLoE – Simple Lines of Enquiry au Enwave Theatre à Toronto, du 27 au 30 septembre 2012. La chorégraphie de Sasso met en vedette la pianiste Eve Egoyan et les interprètes Angela Blumberg, Irvin Chow, Jesse Dell, Vanessa Goodman, Susan Lee et Deanna Peters. SLoE est un hommage à feue Ann Southam qui a composé la partition piano pour Egoyan, et qui a ensuite invité Sasso à créer une danse sur la musique. « C’est tellement lié à mon esthétique personnelle en danse », explique Sasso, en parlant de la pièce et du titre évocateur de Southam. « J’aime la simplicité, j’aime la pureté, j’aime les lignes dans l’espace. Et j’aime les questions », ajoute-t-elle. La production célèbre la féminité, l’œuvre des femmes et la perspective des femmes en danse, en musique et en conception visuelle. Sasso et Egoyan articulent leurs sentiments sur le travail en musique et en danse lors d’une discussion sur leur travail dans le cadre de SLoE à l’été 2012.

Learn more >> www.harbourfrontcentre.com


Read the full interview in the September/October 2012 issue of The Dance Current print magazine. | Lisez l'article intégral dans l’édition imprimée de septembre/octobre 2012 du Dance Current.

Bookmark and Share

No comments:

Post a Comment