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Interviews, essays and commentary published by The Dance Current.

Monday, October 22, 2012

Profile: Anne Plamondon

Rigour and Risk-taking
By Kate Stashko

Summary | Sommaire

Anne Plamondon in her own work Les mêmes yeux que toi / Photo by Michael Slobodian

Currently co-artistic director of Rubberbandance, Anne Plamondon is also an ongoing collaborator with Crystal Pite/Kidd Pivot. But a new phase in her brilliant career comes with the creation of her first full-length show, Les mêmes yeux que toi.

Actuellement codirectrice artistique de Rubberbandance, Anne Plamondon collabore aussi avec Crystal Pite/Kidd Pivot. Une nouvelle étape de son brillant parcours s’entame avec sa création d’une première pièce intégrale, Les mêmes yeux que toi.

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It’s a solo work produced in collaboration with theatre director Marie Brassard that tackles an issue that hits close to home: mental instability. Plamondon comes from a family with a history of mental illness and, as she reveals to writer Kate Stashko, “I witnessed [mental illness] from a very young age”. Her honesty and openness around this difficult issue are a testament to Plamondon’s maturity and strength of character, but they also provide a glimpse of the vulnerability underneath this powerhouse of an artist. “This is coming from the performer in me; it’s coming from the need to perform something intense … When I do this I can release my fears; it allows me to be in a zone where there’s danger but it’s okay.”

Réalisé en collaboration avec la femme de théâtre Marie Brassard, le solo se penche sur l’instabilité mentale, un sujet très proche de l’artiste. La maladie mentale fait partie de la famille de Plamondon, et elle en parle à la rédactrice Kate Stashko : « J’ai été témoin de maladie mentale très jeune ». Son honnêteté et sa transparence autour de la question sont révélatrices de sa maturité et de sa force de caractère, mais signalent aussi la vulnérabilité d’une artiste fougueuse. « Le solo vient de l’interprète en moi ; j’ai le besoin de danser quelque chose d’intense… Quand je le fais, je surmonte mes peurs. Cela me permet d’accéder à des zones dangereuses, mais c’est correct », explique-t-elle.



Read the full profile in the November/December 2012 issue of The Dance Current print magazine. | Lisez l'article intégral dans l’édition imprimée de novembre/décembre 2012 du Dance Current.

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