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Interviews, essays and commentary published by The Dance Current.

Monday, October 22, 2012

Report: Ballet: Why and How?

A question of indebtedness
By Bridget Cauthery

Summary | Sommaire


What do we owe ballet? For three days in September, dancers, students, choreographers, teachers and artistic directors from around the world convened in Stockholm, Sweden, for a three-day event entitled Ballet: Why and How? to discuss ballet’s role in the future of conservatory dance training and performance.

De quoi sommes-nous redevables au ballet ? En septembre, danseurs, étudiants, chorégraphes, enseignants, professeurs et directeurs artistiques des quatre coins du monde se sont réunis à Stockhom, Suède, pour un colloque de trois jours intitulé « Ballet: Why and How? », pour discuter du rôle du ballet dans l’avenir de la formation et du spectacle en danse.

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The conference, co-presented by the ArtEZ School of Dance, Netherlands; The Juilliard School, United States; and the Ballettakademien, Sweden, featured keynote addresses from Lawrence Rhodes, Ohad Naharin, and Mavis Staines, artistic director of Canada’s National Ballet School. In addition, panel discussions on all aspects of training, pedagogy and professional practice brought together a diverse range of stakeholders from the international dance community.
The question of our collective indebtedness to ballet is contentious. While many would argue that ballet is the cornerstone of concert dance performance and the pinnacle of artistic expression, just as many would contend that this is an outdated and classicist position. Ballet: Why and How? drew from all sides of the ballet debate, endeavouring to create a forum where the nays were heard as loudly as the yays.

Présenté conjointement par la ArtEZ School of Dance, Pays-Bas, la Juilliard School, États-Unis et la Ballettakademien, Suède, le colloque présentait des discours-thème de Lawrence Rhodes, de Ohad Naharin et de Mavis Staines, directrice artistique de l’École nationale de ballet du Canada. De plus, des tables rondes sur toutes les facettes de l’entraînement, de la pédagogie et de la pratique professionnelle regroupaient un ensemble diversifié d’acteurs de la communauté internationale de danse.
La question de notre devoir collectif quant au ballet est contentieuse. Alors que de nombreuses personnes avancent que le ballet est la pierre angulaire de la danse de concert et le sommet de l’expression artistique, autant maintiennent que c’est une position datée et classiciste. Ballet: Why and How? débattait la question sous tous ses angles dans un effort de faire autant place aux détracteurs qu’aux partisans.



Read the full report in the November/December 2012 issue of The Dance Current print magazine. | Lisez l'article intégral dans l’édition imprimée de novembre/décembre 2012 du Dance Current.

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